دیزل ژنراتور ولوو نمایندگی دیزل ژنراتور ولوو پنتا در ایران

محصولات تولید شده توسط شرکت های ایرانی در سطح بالایی از کیفیت قرار گرفته ‌اند که می ‌توانند رقابت قابل‌ ملاحظه ‌ای با محصولات خارجی داشته باشند. این موتور مولد در توان های متفاوت و توسط شرکت های معتبری همچون، ولوو، بنز، بادوین و پرکینز تولید می‌شود.

دیزل ژنراتور

هنگام سرویس‌های روزانه و هنگام کار موتور، آب در داخل پیاله شیشه‌ای به صورت گلوله‌های قهوه‌ای رنگ به راحتی قابل رویت بوده و با باز کردن پیچ تخلیه می‌توان آن‌ها را خارج نمود.

این محصول دارای سیستم خنک‌کننده هوا می‌باشد و عملکرد بهینه‌ای در راستای مصرف خانگی دارد. شناسایی/رفع این مشکلات در اوایل خدمات سالانه عمر ژنراتور را تا حد زیادی افزایش می دهد.با تعمیر و نگهداری مناسب، دیزل ژنراتور شما می تواند تا ۵۰،۰۰۰ ساعت استفاده کند. شرایط محیطی در احتراق و عملکرد دیزل ژنراتور بسیار دارای اهمیت می باشد دستگاه های برق اضطراری دیزلی برای احتراق به هوای کافی نیاز دارند.

هر قطعه پیچیده از ماشین آلات به یک واسط کاربری جهت کنترل صحیح نیازمند است. رابط کاربری یا همان کنترل پنل (Control Panel) پل ارتباطی کاربر با دستگاه می باشد که از طریق آن کاربر می تواند دستگاه مورد نظر خود را روشن یا خاموش نموده یا سایر عملیات های آن را نظارت و بررسی کند. موارد مهمی که در کنترل پنل ژنراتور های دیزلی بیشتر بدان بیشتر توجه می شود عبارتند از روشن و خاموش شدن دستگاه، میزان ولتاژ خروجی و میزان آمپر می باشد.

جهت استفاده از خدمات پس از فروش دیزل ژنراتور در آبیاران با شماره های کارشناسان مرتبط تماس بگیرید. دیزل ژنراتور برق علاوه بر تمام اجزا و جزئیاتی که بررسی شد، شامل تعدادی تجهیزات قابل سفارشی‌سازی نیز می باشد که به عنوان آپشن ها یا قابلیت های ویژه یک دستگاه ژنراتور دیزلی محسوب می‌شوند. کانوپی برای بیصدا کردن دستگاه و استفاده از تابلو کنترل اتوماتیک و سنکرون از جمله سفارشی‌سازی‌های ژنراتور برق دیزلی محسوب می شوند. کاربرد دیزل ژنراتور به گستردگی استفاده از تمام مکان‌ها و ابزارهایی بستگی دارد که برای استفاده از الکتریسیته در زندگی بشر فراهم شده است.

ژنراتور الکتریکی مبدلی است که طبق قوانین ماشین های الکتریکی به صورت پیوسته قادر است انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل نماید. ابتدا یک جریان مستقیم یا  dc  به سیم‌پیچی میدانی که بر روی روتور ژنراتور موجود است اعمال میگردد در نهایت یک میدان مغناطیسی توسط این سیم پیچ تولید گردد.

علاوه‌بر شرکت‌هایی که نام برده شد، برندهای دیگری مانند استمفورد (Stamford)، مکالته (Meccalte) و بنز (Benz) نیز از سازندگان مشهور دیزل ژنراتور در جهان به شمار می‌روند. عملکرد دیزل ژنراتور به طور خلاصه طی چهار مرحله مکش، تراکم، احتراق و تخلیه صورت می‌گیرد. یکی از مهارت هایی که در زمینه سیم کشی دیزل ژنراتور وجود دارد این است که از تمام المان های موجود حداکثر استفاده را برده و برای انجام سیم کشی دقیق و کامل از آن ها بهره ببریم. به عنوان مثال شخص سیم کش می تواند با استفاده از دیوارها و  داکت ها سیم کشی خود را با ظاهر مرتب تر و امنیت بیشتری انجام دهد.

در مقام مقایسه، در تاریخ نگارش این مقاله (۴ شهریور ۱۴۰۲) قیمت یک دیزل ژنراتور ۱۵ کیلوولت‌آمپر پرکینز در بازار ایران ۱۴۰ میلیون تومان است، در حالی که برند چینی استریم (Streem) با همین توان، حدود ۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. حالتی که یک یا چند دیزل ژنراتور به‌طور پیوسته و مستقل از شبکه قدرت سراسری کار می‌کنند را «حالت جزیره» (Island Mode) می‌نامند. موازی کردن ژنراتورها در حالت جزیره، امتیازاتی مانند «افزونگی» (Redundancy) و کارایی بهتر در هنگام کم‌باری را فراهم می‌کند.

ژنراتور هایی که با رعایت اصول ایمنی مناسب بکار گرفته می شوند به راحتی به مدت 3 سال کار می کنند.

دیزل ژنراتور پرکینز 1106A-70TG1

دیزل ژنراتورها قابلیت کنترل و مدیریت دقیق بر روی تولید برق را فراهم می‌کنند.

در بازار داخلی ایران، هم می تواند برندهای داخلی متعددی را یافت که از کیفیت و قیمت مطلوبی برخوردارند و هم می توان نمونه های وارداتی از دیگر کشورها را مشاهده کرد که استانداردهای بالایی در تولید دارند.

دیزل ژنراتور

این ویژگی مهم در مواردی که نیاز به تأمین برق برای مدت طولانی و پیوسته وجود دارد، بسیار حیاتی است. پس از کنترل ژنراتور برق دیزلی به صورت ماهانه، باید آن را به صورت سه ماهه نیز بررسی کنید. در زمان روشن بودن ژنراتور دیزلی به دمای رادیاتور و میزان فشار روغن موتور توجه نمایید. به منظور برخورداری از عملکرد درست، می‌توانید آن را در هر بار استفاده مورد بررسی قرار دهید.

بارگذاری بیش از حد سبک این تجهیز، باعث می‌شود سوخت دیزل به طور کامل نسوزد و سوخت مرطوب در موتور جمع گردد. همچنین سوخت مرطوب از طریق اگزوز نشت کند که این اتفاق می­‌تواند مشکلات زیادی همچون آتش‌سوزی را به همراه داشته باشد. عملکرد یک موتور ژنراتور دیزلی بر اساس تئوری القای الکترومغناطیسی مایکل فارادی است.

چنانچه در محیط های مسکونی و اداری بخواهند قرار گیرند موجب آلودگی صوتی می شوند. برای جلوگیری از این سر و صداها آن ها را درون یک محفظه فلزی پوشیده از فوم های صداگیر قرار می دهند. این کار موجب گرفتن تا 65 الی 70 درصد صدای ناشی از کارکردن موتور می شود. کانوپی های سایلنت را باید حتما افراد متخصص طراحی و اجرا کنند در غیر این صورت چنانچه موتور و ژنراتور روشن شوند دچار خفگی و نرسیدن هوا می شود و گاهی گرم شدن بیش از حد موتور موجب واشر زدن موتور می شود.

سوئیچ انتقال همچنین باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود، زیرا با بازیابی برق شهری به طور خودکارخاموش می شود. به این ترتیب، مجبور نیستید مدام بررسی کنید که آیا چراغ همسایگانتان دوباره روشن شده است یا خیر.

در اینجا یک راهنمای کوتاه در مورد نحوه تعمیر و نگهداری بر طول عمر دیزل ژنراتور قرارداده شده است. خدمات تعمیر و مراقبت از دیزل ژنراتور موضوع بسیار مهمی در عملکرد درست یک دستگاه پشتیبان برق می باشد، زیرا اگر یک ژنراتور سرویس و مراقبت نگردد به سرعت از کار می افتد؛ با سرویس ژنراتور احتمال خرابی آن کمتر می‌شود.

دیزل کامینز مدل QSK60-G4 توان 2000 کاوا

بنابراین، این موتور ژنراتورها می‌توانند عملکرد بدون اختلال تجهیزات و پیشبرد کارها را تضمین نمایند، حتی در هنگامی که برق ناگهانی قطع شود. همچنین در شرایطی که شما عازم یک سفر طولانی به خارج از شهر باشید دیزل ژنراتورها و سایر وسایل برقی از جمله موتور برق‌ها می‌توانند بسیار پر کاربرد باشند.

  • با توجه به قیمت بالای این محصولات، فروش ژنراتورهای چینی در بازار ایران رونق بیشتری یافته است.
  • موتور الکتریکی سوخت دیزلی (گازوئیلی) را برای تولید حرکت ژنراتور می‌سوزاند و ژنراتور الکتریکی حرکت تولید شده را تبدیل به برق الکتریسیته می‌کند.
  • در ضمن موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای دیگر از استهلاک کمتری برخورد هستند.
  • عمر مفید دیزل ژنراتور شما ممکن است کمتر از ساعات کار ژنراتور شما باشد.

هر موتور دیزلی پس از مدت زمان معینی که توسط کارخانه سازنده مشخص شده است احتیاج به سرویس در قسمت های مختلف پیدا می کند. یکی از مهم ترین بخش های هر موتور دیزلی سیستم سوخت آن است که شامل قطعاتی از قبیل انژکتور و سوزن های آن می شود. انژکتورها هر چند وقت یکبار بایستی توسط افراد حرفه ای و مراکز معتبر مورد بررسی قرار گرفته و تنظیم شوند تا مصرف سوخت در آن ها به حد متعادلی صورت پذیرد. بهتر است از دستگاه دیزل ژنراتور به همان اندازه که قدرت دارد کار بخواهید تا از به وجود آمدن فشار بیش از حد به این وسیله جلوگیری گردد.

بهترین روغن دیزلی دارای افزودنی‌هایی است که با عنوان افزودنی پاک‌کننده، ضدسایش، معلق ساز، ضدخوردگی و کاهش نقطه ریزش شناخته و عرضه می‌شوند. به طور کلی میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور به مولفه هایی از جمله اندازه و میزان بار موجود در انواع دیزل ژنراتور بستگی دارد.

پنل کنترل برای سایزهای بزرگتر صنعتی ممکن است بر روی دیوار در کنار دیزل ژنراتور نصب شود. ذخیره سازی و توزیع گازوئیل به عنوان “سوختی نسبتا خطرناک”، نیازمند رعایت برخی قوانین و نکات ایمنی است. مهم‌ترین دلایل آتش سوزی در دیزل ژنراتورها، نحوه غلط پر کردن تانک دیزل ژنراتور است. سطح شیب تانک دیزل ژنراتور همیشه باید قبل از پر شدن و همچنین هنگام استفاده از آن کنترل شود.

یاتاق ها و بوش ها نیز چون در معرض فشار بالا هستند ممکن است در مدت زمان کمتری دچار خرابی شوند.

اگر تصمیم به خرید دیزل ژنراتور دارید بهتر است پیش از هرگونه اقدامی برای خرید، کمی درخصوص سازندگان و برندهای مختلف این محصول اطلاعات کسب کنید.

دیزل ژنراتور ها دارای ساختاری محکم و مقاوم برای استفاده در محیط‌های سخت هستند. آن‌ها می‌توانند با شرایط آب و هوایی مختلف مانند باران، برف، گرد و غبار و حتی دمای بسیار بالا یا پایین سازگاری داشته باشند. این ویژگی، آن‌ها را برای استفاده در بیرون از ساختمان‌ها، مانند سایت‌های ساخت و ساز، معادن، نیروگاه‌ها و استخراج نفت و گاز بسیار مناسب می‌کند. دیزل ژنراتورهایی که سر و صدای کمتری دارند، به طور قطع در محیط‌هایی که نیاز به کمترین سطح صدا دارید، ترجیح داده می‌شوند.

کارایی دیزل ژنراتور ایرانی با توجه به کیفیت قطعات موجود در این دستگاه، مورد تأیید قرار نمی‌گیرد. مکانیسم متوسط این محصول در تولید برق به همراه عمر مصرفی کوتاه آن، ارزش خرید پایین‌تری را اعمال می‌کند. سطح کیفی دیزل ژنراتور در نوع ایرانی در مقایسه با نوع خارجی، بسیار پایین می‌باشد.

در حال حاضر، ذخیره سازی برق در صنعت، خانه و محل کار که به شبکه برقی متصل باشد بسیار مورد نیاز است. هر دیزل ژنراتور از روی میزان کیلو وات برقی که تولید می کند رتبه بندی می شود.

دیزل ژنراتور

قطعات هادی و عایق دستگاه دارای توانایی تحمل دما تا حد معینی هستند.

بنابراین، یک پشتیبان مانند موتورهای دیزل ژنراتور می‌تواند بسیار پر اهمیت باشد. از جمله آن می‌توان به تولید کننده موتور دیزل ژنراتور، نوع و نحوه کار موتور آن و نهایتا نحوه نگه‌داری از موتور دیزلی بر روی دیزل ژنراتور اشاره نمود.

دیزل ژنراتور

انبار بزرگ شرکت و تأمین قطعات یدکی در همه زمان سبب خواهد شد تا شما همیشه با آبادیزل بدرخشید.

نیرویی که از طریق دینام جریان می یابد نیز از طریق مقاومت الکتریکی خود سیم ها گرما تولید می کند. که در اصل مجموعه ای از سیم پیچ های محکم بسته بندی شده است که همگی در اطراف روتور بسته بندی شده اند. هنگامی که یک نیروی خارجی (مانند یک موتور دیزل) شفت مرکزی را می چرخاند، روتور به طور مداوم قطب های شمال و جنوب میدان(های) مغناطیسی خود را در میان بسته های سیمی که آن ها را احاطه کرده است حرکت می دهد. هر وقفه دیگری در برق شهری، می‌تواند به‌عنوان منبع برق پیوسته برای بسیاری از برنامه‌های کاربردی دیگر از جمله، رویدادها، برق‌رسانی خانه‌های خارج از شبکه و موارد دیگر استفاده شود.

به این معنی که این دستگاه نیروی مکانیکی حاصل از سوخت دیزل توسط موتور را به ژنراتور انتقال داده و در خروجی جریان برق را به ما می دهد. این دستگاه ها به طور قراردادی بر اساس توان تولید برق بر حسب کیلو ولت آمپر (kVA)و یا کیلو وات (kW) تقسیم بندی می شوند. دستگاه دیزل ژنراتور از تعدادی قطعه و تجهیزات تشکیل یافته است که این قطعات با همکاری هم، جهت تولید محصول نهایی سیستم یعنی تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریسیته یا برق، فعالیت می نمایند.

بسته به کاربری شما و میزان ظرفیتی که از دیزل ژنراتور انتظار دارید، می توانید محصول مورد نظر خود را از میان این تنوع کالا و برند انتخاب کنید. اما علاوه بر تنوع برند، دیزل ژنراتور از جهات دیگری نیز به دسته بندی هایی تقسیم می شود که در ادامه با انواع آن آشنا خواهیم شد.

از آنجائیکه کار کردن در نیروگاه برق به تنهایی جوابگوی شور و اشتیاق فراوان وی به کارآفرینی و خدمت رسانی در بخش صنعت نبود ، ایشان همزمان با کار در نیروگاه برق، فعالیت خود را در بازار صنعتی از سال 1348 خورشیدی آغاز نمودند .

رسوبات و آب های موجود در سوخت، پس از گرفته شدن توسط فیلتر ها به علت سنگین بودن وارد قسمت پایین پیاله می شوند. رسوبات و آب های جمع آوری شده را می توان با باز کردن پیچ تخلیه خالی نمود. فیلتر آب گیر دارای یک پیاله یا کاسه شیشه ای در قسمت پایین خود است. از آنجایی که ذرات و مولکول های آب درشت تر و سنگین تر از مولکول های سوخت می باشند، لذا هنگام ورود به فیلتر از منافذ ریز آن عبور نکرده و وارد قسمت پایین فیلتر می شوند.

موتور دیزل ژنراتور، با توجه به پیچیدگی در طراحی و تنوع به دلایل بسیاری دچار خرابی شوند یا کیفیت عملکرد آن‌­ها کاهش یابد. با این حال به برخی از نشانه­‌های خرابی آن­‌ها و دلایل بروزشان اشاره می­‌شود که می­‌تواند در برنامه نگهداری و تعمیرات آن‌­ها راهگشا باشد. گاهی به واسطه خطای انسانی در حین انجام عملیات تعمیر و نگهداری، صفحه کنترل دیزل ژنراتورها از حالت خودکار خارج می‌­شوند درحالی که قطع­‌کننده‌ها و سوئیچ‌ها در موقعیت اشتباه قرار گرفته‌اند.

دیزل ژنراتور می‌تواند از مسائلی سوء مانند رسوبات داخلی (غالباً به رسوب در سوراخ‌ها و ستون باز می‌شود) و تجمع کربن آسیب ببیند. بدیهی است که آمپر باتری، ضخامت ورق شاسی، رنگ شاسی، نوع کابل و بست ها و کیفیت آنها تماماً بر روی قیمت تمام شده و دوام عمر آن موثر است. توضیح در مورد هر فاکتور نیاز به وقت، زمان کافی دارد و از حوصله این بخش خارج است.

دیزل ژنراتور

دستگاه ژنراتوری که دارای توان حدوداً ۵ تا ۲۵۰ کیلووات می‌باشد و از ژنراتور دائم کار برخوردار است به عنوان اقتصادی‌ترین اینجا کلیک کنید شناخته می‌شود.

این شرکت همچنین تولید کننده و سازنده دیزل ژنراتور (کوپله دیزل ژنراتور) است. دیزل ژنراتور لوول (Lovol) چین قدرت اول جهانی است و صنعت جهان، بدون چین این روزها هویت و مفهومی نخواهد داشت. نیاز چین به انرژی الکتریکی به‌ گونه‌ای است که در سال (2017) این کشور به همراه هند و ژاپن سه ‌چهارم برق جهان را تولید کرده است.

هنگامی که برق
اصلی وجود دارد، اتصال دیزل ژنراتور ولوو در همان زمان باید با کنترل های خاصی انجام
شود تا آنها را به صورت موازی اجرا کنند. یک دیزل ژنراتور بسته به کاربرد مورد نیاز
برای تامین برق دارای طیف وسیعی از حالت‌های عملکردی است.

دیزل ژنراتور ها، دستگاه هایی هستند که انرژی بسیار زیادی مصرف می کنند و به همین دلیل جلوگیری از هدر رفتن انرژی در این دستگاه ها بسیار مهم است. امروزه دیزل ژنراتور هایی تولید می شوند که قابلیت های ویژه ای برای کنترل انرژی دارند.

سنسور یا حسگر وجود آب، از طریق جریان الکتریکی باتری کار می‌کند و در پایین پیاله جمع آوری آب فیلتر نصب می‌شود. در صورت وجود آب در پیاله فیلتر، المنت سنسور تحریک شده از طریق جریان الکتریکی لامپ یا بوق هشدار دهنده وجود آب را روشن کرده و راننده یا اپراتور را از وجود آب در پیاله فیلتر آگاه می‌کند.

مجموعه های تولید دیزل در مکان هایی بدون اتصال به شبکه برق یا در صورت خرابی شبکه به عنوان منبع تغذیه برق اضطراری و همچنین برای کاربردهای پیچیده تر مانند اوج گرفتن، پشتیبانی از شبکه و صادرات به شبکه برق استفاده می شوند. یکی از چالش‌های استفاده از ژنراتور، نحوه جایگزینی آن به‌جای منبع اصلی و راه‌اندازی آن در هنگام قطعی برق است. برای قطع و وصل کردن اتصال مولد برق و بار الکتریکی از سوئیچ انتقال (Transfer Switch) استفاده می‌شود. سوئیچ انتقال می‌تواند به‌شکل دستی یا اتوماتیک، ژنراتور را وارد مدار یا از مدار جدا کند.

دیزل ژنراتور وسیله ای است که به لحاظ کارکردی سوخت دیزلی را به الکتریسیته تبدیل می کند.

(ج) ژنراتور سنج — همچنین دارای کنترل پنل ژنراتور برای اندازه گیری جریان خروجی و ولتاژ و فرکانس دیزل ژنراتور. شارژرهای باتری معمولا از فولاد ضد زنگ جهت جلوگیری از خوردگی ساخته شده است. مخزن سوخت معمولا دارای ظرفیت کافی برای روشن نگه داشتن دیزل ژنراتور برای 6 تا 8 ساعت به طور متوسط است. در مورددیزل ژنراتور کوچک ، مخزن سوخت ، بخشی از پایه شاسی دیزل ژنراتور است یا در بالای قاب دیزل ژنراتور نصب شده است.

موتورها و مولدهای الکتریکی از جهات مختلفی دارای شباهت‌های زیادی با یکدیگر هستند. منبع تامین کننده انرژی مکانیکی ممکن است توربین بخار، توربین آبی، توربین بادی یا یک موتور احتراق داخلی باشد.

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما
اطلاعات و محتوای این سایت با کمک هوش مصنوعی و از روی داده‌های اینترنتی تهیه شده‌اند و مسئولیتی در قبال صحت آنها نخواهیم داشت و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.