معرفی اجزاء تشکیل‌دهنده پمپ آب خانگی در 1 دقیقه سرویسکاران 24

اما از آنجایی که آبرسانی بصورت یکنواخت و یکسان اتفاق نمی افتد، بسیاری از ساختمان ها با چالش افت فشار آب و یا قطعی آب در طبقات بالاتر مواجه می شوند.

این نوع پمپ ها هر چند فشار زیادی را ایجاد  می کنند ولی در دسته پمپ های پر صدا طبقه بندی می شوند هر چند باز هم نسبت به هو نوعان دیگر خود صدای کمتری دارند. در کل پمپ آب خانگی صدا دارد اما اگر شما تنها در یک واحد نیاز به تامین آب داشته باشید می توانید از نوع نیم بار پمپ های پنتاکس و یا داب را استفاده کنید تا صدای کمتری داشته باشند. پمپ آب خانگی نیم اسب بخار به ساختمانهای یک طبقه با حداکثر متراژ ۱۵۰متر قابل نصب و مورد استفاده قرار میگیرند. در مجتمع های مسکونی یا اداری با تعداد واحد زیاد توصیه می شود حتما از یک پمپ به عنوان رزرو استفاده شود.

اگر قصد دارید از این پمپ برای چاه‌های کم عمق در حیاط یا باغ استفاده کنید نوع تک فاز می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

شما عزیزان میتوانید با مراجعه به فروشگاه پویاموتور واقع در منطقه شاد آباد تهران از محصولات پمپ آب به صورت حضوری بازدید نمایید. مصارف مختلف پمپ آب شامل آب ، فاضلاب ، کشاورزی ، پمپاژ نفت و پتروشیمی است. پمپ های گریز از مرکز اغلب به دلیل قابلیت جریان بالا ، سازگاری محلول ساینده ، پتانسیل اختلاط و همچنین مهندسی نسبتاً ساده انتخاب می شوند. معمولاً از یک فن گریز از مرکز برای اجرای یک واحد جابجایی هوا یا جاروبرقی استفاده می شود.

  • اما پمپ های آب کم مصرفی نیز وجود دارند که می توانند نیاز خانه ها را از بابت مصرف برق یک پمپ آب تامین کنند.
  • بوسترهای پمپ خانگی اگر از نوع دیافراگمی انتخاب شوند، بهترین راندمان را خواهد داشت.
  • برند پمپیران بخش عمده ای از انواع پمپ های اب کشاورزی را به خود اختصاص داده است.
  • محور پمپ از دو طریق نوار گرافیکی یا آببند مکانیکی، آببندی شده است و توسط بوش فولاد کروم نیکل قابل جایگزین شدن است.
  • برای بررسی اتصالات و سیم بندی های کلید اتومات باید آن را باز کنید و اگر خیلی دست به آچار نیستید بهتر است از یک تعمیرکار کمک بخواهید.
  • به عنوان مثال اگر فونداسیون مستحکم نباشد یا روتور بالانس نباشد باعث سر و صدا و لرزش زیادی خواهد شد، دیگر عوامل موثر در کاهش صدای پمپ آب در مقاله ی نصب پمپ آب خانگی و منبع و صدای پمپ آب خانگی به طور کامل شرح داده شده است.

اما اگر در پمپ تخلیه استخر شیلات، یا استخر باغات به پمپاژ آب با سرعت زیاد نیاز ندارید و پمپ دو اینج مناسب شماست. اگر انتخاب شما خرید یکی از انواع پمپ آب چینی می باشد، بهتر است سه نکته را ملاک خود قرار دهید. پروانه پمپ به شکل گریز از مرکز درون حلزونی پشم قرار گرفته که سبب تبدیل سرعت به فشار می شود.

پمپ آب جتی

محفظه آب بند شده کمک می‌کند تا آب تحت عملیات فشرده‌سازی از پمپ خارج نشود و فشار آن کاهش پیدا نکند. رایج ترین نوع پمپ برای تامین آب طبقات ساختمان و آب کشاورزی، نوع الکتریکی پمپ آب یا الکتروپمپ می باشد که می تواند الکتروپمپ از نوع جت نیز باشد. به طور معمول این پمپ ها باید بتوانند برای مدت زمان طولانی کار کنند و بر اساس تنظیمات کلید اتومات آماده به کار باشند، بنابراین استفاده از شبکه برق داخلی برای این پمپها ایده آل است.

در عدد حداکثر ارتفاع پمپ(ارتفاعی آب به بالا رفته)، فشار آب صفر خواهد شد. بنابراین مهم است که به این ویژگی توجه داشته باشید که چه میزان فشار آب نیاز دارید و فشار تا چه ارتفاعی از پمپ باید وجود داشته باشد. بعنوان مثال ویژگی تقویت فشار آب برای پمپ های آتش نشانی مهم است.

  • حتما اطمینان حاصل کنید که فشار آب در سیستم به حد مطلوب رسیده باشد و هوا به طور کامل از سیستم خارج شده‌باشد.
  • از دیدگاه ساختار، پمپ‌های آب خانگی به سه دسته کلی شامل پمپ آب بشقابی، پمپ آب جتی و پمپ آب محیطی تقسیم بندی می‌شوند.
  • شما عزیزان می‌توانید انواع پمپ‌های آب خانگی و همچنین بوسترهای پمپ را در بخش فروشگاه البرزمخزن مشاهده کنید و هرگونه سوالی داشتید، از طریق راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.
  • معمولا همه پمپ‌ها صدای زیادی تولید می‌کنند که شاید موجب آزار ساکنین شود.

در پمپ‌ های دینامیکی انرژی الکتریکی تبدیل به انرژی مکانیکی می شود و این انرژی فشار آب را افزایش می دهد.

پمپ SPC SPJ-8002

از پمپ های لجن کش برای انتقال لجن و سایر ذرات جامد دیگر استفاده می شود. تفاوت این پمپ ها با انواع کف کش در قابلیت انتقال املاح و مواد جامد دیگر به همراه آب است. در ساخت بدنه پمپ های لجن کش معمولا از استیل، چدن و برنز استفاده شده و در انواع فلوتردار و بدون فلوتر تولید می شود. پمپ های لجن کش غالبا مصرف صنعتی، پتروشیمی و کشاورزی دارند و از برندهای محبوب آنها می توان برندهای پدرولا، اسپرونی، داب، سائر، کالپدا و غیره را نام برد.

همچنین لازم است بدانید هر چه سیال چسبناک‌تر باشد، جریان در سیستم پمپاژ نیز دشوارتر است. خرید پمپ آب با ارسال فوری  و کیفیت بالا ، در سایت سولار مکانیکال انجام می شود. قیمت بهترین پمپ آب خانگی که نوعی پمپ کوچک است که به آن¬ها مینی پمپ نیز گفته می¬شود، که غالبا برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می¬گیرد، در دو نوع پمپ آب کم صدا و پرصدا تولید می-شوند.

پمپ های آب خانگی به صورت خودکار فعال می شوند و متوقف می شوند، بنابراین مصرف آب متناسب با نیاز است. شرکت صنایع پمپ ابارا در سال 1373 با هدف عرضه محصولات متنوع و ارائه راه حل های نوین در صنایع مرتبط با سیالات تاسیس شد.

البته برندهای ایرانی هم وجود دارند که پمپ آب بی صدا تولید می کنند که کیفیت خوبی هم دارند. اما نکته در این است که شما به هنگام خرید از اصل بودن کالای خریداری شده اطمینان داشته باشید. زیرا پمپ آب های بی صدای زیادی در بازار موجود هستند که با نام برند ولی تقلبی به فروش می رسند. معمولا پمپ های بشقابی که پروانه برنجی دارند، صدای کم تری تولید می کنند و به پمپ آب بی صدا معروف هستند.

با این حال برای ساختمان‌های چند طبقه و لوله‌های بلندتر فشار مورد نیاز ممکن است تا ۵۰۰ کیلو پاسکال افزایش پیدا کند. همچنین پمپ های بشقابی با پروانه برنجی نیز از نوع پمپهای کم صدا می باشند و البته در هنگام خرید پمپ ها به تقلبی و اصل بودن آن نیز توجه نمایید. جهت آشنایی با این نوع از پمپ ها بر روی پمپ آب بشقابی چیست کلیک کنید.

در این حالت حباب هایی از تبخیر آب ایجاد می شود که با عبور از پروانه و رسیدن به محفظه با فشار بالا، منفجر می شوند.

این سیستم پمپاژ آب، فشار مایعات را تا حد قابل توجهی افزایش داده و بدین ترتیب موجب هدایت آن‌ به ارتفاعات بالاتر می‌شود.. پمپ‌های چرخ‌دنده‌ای از دو قسمت متمایز تشکیل شده‌اند، یکی قسمت جداره ثابت و دیگری قسمت دوار که شامل یک محور گردان با چرخ دنده می‌باشد. در پمپ‌های چرخ دنده‌ای مقداری مایع بین دنده‌های چرخ دنده پمپ به اصطلاح به تله می‌افتد و در اثر چرخیدن چرخ دنده‌ها این مایع به قسمت خروجی پمپ رانده می‌شود. این پمپ‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که در آن‌ها فاصله میان اجزاء گردنده و جداره ثابت بسیار کم می‌باشد.

در این شرایط، مشکل افت فشار آب معمولا واحدهای واقع در طبقات بالای ساختمان را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر آن فشار پایین آب گاها مانع کارکرد صحیح دستگاه هایی نظیر آبگرم کن های خانگی می شود و مشکلات فراوانی را برای ساکنین آنها به وجود می آورد.

این پمپ ها در مقایسه با مدل های تک پروانه فشار بالاتری دارند و در هنگام همزمانی مصرف عملکرد بهتری دارند. از مزایای پمپ های دو پروانه می توان به عملکرد با صدای پایین و راندمان بالا اشاره کرد.

پمپ آب

در ساختمان سه طبقه که در هر طبقه 3 واحد باشد از پمپ آب خانگی دو اسب دو پروانه با منبع تحت فشار 60 یا 80 لیتری استفاده می شود. پمپ آب دو پروانه، نمونه‌ای دیگر از انواع پمپ آب مورد استفاده برای تامین آب منازل است که در ساختار آن از دو پروانه بهره گرفته شده است. این دسته از پمپ‌ها عمدتا برای پمپاژ آب و مایعات بی‌خطر مورد استفاده قرار می‌گیرند. بازدهی بسیار بالای این نوع پمپ آب، آن را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در ساختمان‌های بزرگ که تعداد واحدها و طبقات آن ها زیاد است، تبدیل کرده است.

اما به طور کلی و برای یک آپارتمان معمولی اگر پمپ آب شما به صورت ادامه دار در فواصل زمانی کمتر از 30 تا 45 ثانیه خاموش و روشن شود، بهتر است که به فکر بررسی و تعمیر آن باشید. برای کسب اطلاع از چگونگی رفع مشکل روشن و خاموش شدن پمپ، اینجا کلیک کنید، و مقاله کامل ما برای رفع این مشکل را بخوانید.

پمپ آب

یاتاقان‌ها قطعاتی هستند که در شفت پمپ نصب می‌شوند و وظیفه حمایت از شفت و کمک به چرخش صحیح آن دارند. این قطعات بسیار مهم هستند و باید در وضعیت خوبی باشند تا عمر مفید پمپ را تضمین کنند. ضمن بررسی محصولات در سایت، می‌توانید قیمت انواع پمپ آب خانگی مثل قیمت پمپ آب برای ساختمان دو طبقه را نیز مشاهده نمایید.

اصلی ترین وظیفه سیستم پمپ آب، انتقال آب از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر است. عملکرد این سیستم های دور متغیر به این نحوه است که با سنسورهایی که در مدار خروجی پمپ قرار گرفته میزان فشار سنجیده شده (پرشر ترنسمیتر) و با کنترل سرعت دوران الکتروموتور نصب شده بر روی پمپ منجربه کاهش مصرف انرژی می گردد.

رونیکس، انواع پمپ آب خانگی، پمپ آب کشاورزی، کفکش و لجن کش را با کیفیت متمایز و تنوع بی‌نظیر تولید و روانه بازار ابزار ایران و جهان می‌کند. همانطور که بالاتر اشاره شد، بطور کلی کارکرد پمپ آب خانگی تقویت فشار آب در ساختمان ها با متراژهای متفاوت بوده و به همین منظور در انواع مختلف با توان نیم اسب، یک اسب، یک و نیم اسب و دو اسب تولید شده و به بازار عرضه می گردند. بدیهی است که توان موتور و نوع پروانه در کنار مقدار هد و دبی دستگاه باید هنگام خرید پمپ آب خانگی مورد توجه قرار گیرد. این پمپ ها همچنین با کارکرد و شکل ظاهری متفاوت در انواع مختلفی ساخته می شوند که در ادامه به معرفی هرکدام با مشخصات فنی بهمراه تصویر پرداخته ایم.

پمپ آب

زمانی که در مصارف خانگی به دنبال نوعی پمپ آب با ویژگی های مابین پمپ جتی و پمپ بشقابی هستید، پمپ محیطی پاسخگوی نیاز شما برای تامین آب با هد و دبی مناسب است.

سری mb این نوع پمپ ها می باشد که البته امروزه کاربرد آن در ساختمان کمتر شده و سری های سه گانه قبلی بیشتر از این نوع سری کاربرد دارند. در روش دوم بجای کلید اتوماتیک پمپ آب، مانومتر و رابط پنج راهی، از کلید اتوماتیک دیجیتالی پمپ آب یا همان ست کنترل استفاده می گردد که البته هر روش مزایا و معایب خودش را دارد.

این پمپ‌ها معمولا مکش منفی ندارند و حتما سیال باید روی پمپ سوار شود.

پمپ آب خانگی تک پروانه از مدل پمپ های سانتریفیوژ بوده و کارکرد پروانه در آن به شکل گریز از مرکز است. در این دستگاه فشار آب پس از ورود به چشمی پروانه زیاد شده و به سمت خروجی پمپ با شتاب هدایت می شود. در صورتیکه پمپ های تک پروانه را به یک منبع تحت فشار وصل کنیم، تبدیل به یک سیستم فشار قوی می گردد و در کل از قدرت مکش بالایی برخوردار است.

این نوع پمپ از سری پمپ های خانگی به صورت مجموعه ای از پمپ ها برای افزایش توان پمپ اصلی استفاده می شوند. البته طبق قانون نظام مهندسی ساختمان نصب پمپ روی خط لوله کشی بدون استفاده از نخزن ذخیره ممنوع می باشد. شما می‌توانید پیش از خرید از تحلیل‌ها و مشخصات مقاطع درج شده در سایت آیرومارت نیز کمک بگیرید. برای مثال با وجود نوسانات نرخ ارز و قیمت آهن‌آلات با اطلاع از پیش بینی قیمت آهن در سال ۱۴۰۲ می‌توانید برآوردی از قیمت‌ها در سال جدید داشته باشید.

سازنده پمپ به‌طورمعمول گزینه تامین دریچه‌های امدادی داخلی یا ایمنی را در نظر می‌گیرد پس لازم نیست پمپ آب صنعتی نگران هزینه اضافه‌تر باشید. شیر داخلی معمولاً فقط به‌عنوان یک پیشگیری ایمنی استفاده می‌شود.

در موارد استفاده متحرک عمر اورینگ به صافی سطح قطعه‌ها و اندازه بودن آن مربوط می‌شود. اورینگ‌ها در مواردی که محل آب‌بندی دارای گوشه و زاویه است استفاده نمی‌شود. اگر اورینگ در قطعه‌ای تحت فشار زیاد نصب شود، با گذاشتن یک رینگ فیبری در پشت آن از خارج شدن اورینگ
از شیار خود جلوگیری می‌کند.

بنابراین در ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی و تجاری کوچک و متوسط، از پمپ آب خانگی برای حل این مشکل استفاده می‌شود.

در انتخاب بهترین مارک پمپ آب ایرانی، نیازها و محیط کاربردی خاص شما بسیار مهم است. بررسی مشخصات فنی، کیفیت ساخت، عملکرد و همچنین تجربه کاربران می‌تواند به شما کمک کند تا مارک مناسبی را انتخاب کنید. بهترین مارک پمپ آب خانگی بی صدا کدام است؟ موضوع این مقاله معرفی برترین مدل های پمپ آب خانگی در ایران است، خطوط لوله شهری یکی از بهترین آثار بشر است که دسترسی انسان به آب را آسان می کند.

پمپ آب

اگر درباره کارکرد و مشخصات پمپ مورد نظر خود سوال داشتید، می­توانید از پشتیبان آنلاین کمک بگیرید. استفاده از پمپ در فشارهای بالا ممکن است باعث کاهش عمر پمپ و افزایش خرابی‌ها و نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتر شود. برای این منظور باید حجم آب مورد نیاز، فشار مورد نیاز و مصرف انرژی مجاز را تعیین کنید.

در ادامه این مطلب در خصوص پمپ آب خانگی دو پروانه و مدل ‌های پرطرفدار آن در بازار ایران صحبت خواهیم کرد و نکات مهمی را در این زمینه با شما به اشتراک می گذاریم. این نوع پمپ ها در صنعت بسیار پر کاربرد است و برای پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا به طور مثال روغن، رنگ، رزین یا مواد غذایی استفاده می شود. در واقع از پمپ رفت و برگشتی در هر پروژه ای که به دور موتور دقیق یا خروجی فشار بالا نیاز است، استفاده می شود.

نصب بدون مخزن همچنین به دلیل افزایش فشار آب و حجم آبی که از لوله شهری وارد لوله های ساختمان شما می شود، هزینه آب بهای شما را افزایش می دهد. در نتیجه برای عملکرد مناسب، بهتر است مخزن ذخیره متناسب با آب مورد نیازتان را انتخاب کرده و با مخزن نصب کنید. دقت داشته باشید که سطحی که در آن پمپ خانگی نصب می گردد باید صاف و مسطح بوده و همچنین خشک و سقف دار باشد. پمپ جت از نوع پمپ های سانتریفیوژی میباشد که به روش خودمکش کار میکند و تنوع کاربری فراوانی دارند.

همان طور که گفتیم پمپ ها دارای انواع مختلفی هستند و  پمپ کشاورزی، یکی از مهم‌ ترین لوازم ها برای انتقال نیرو و آب می باشد.

پرشر سوئیچ‌هایی که به‌صورت یکپارچه طراحی شده‌اند، ست کنترل نامیده می‌شوند و درجه فشار، شیر یک‌طرفه به‌صورت داخلی و ورودی و خروجی آب دارند. اما در نوع مکانیکی پرشر سوئیچ‌های ساده، پنج راهی از جنس برنج، درجه فشار و منبع انبساط یا تحت‌فشار به‌صورت مجزا بسته می‌شوند.

در این نوع پمپ‌ها یک پره متحرک دورانی، انرژی جنبشی را به فشار یا سرعت تبدیل می‌کند. این نوع پمپ‌ها در صنعت سیستم پنوماتیکی آن به خاطر عدم نیاز به جریان الکتریسیته استفاده بیشتری دارد. اگر صدا بیشتر از لوله ها می آید، احتمال بالا بودن فشار، وجود پیچ زیاد در مسیر لوله ها و یا وجود هوا در سیالات وجود دارد.

قیمت پمپ آب معمولاً بر اساس برند سازنده، کشور سازنده، نوع کاربری، قدرت موتور، منبع تأمین انرژی و دیگر ملزومات همراه آن مشخص می شود.

همچنین از نظر منبع تغذیه، به دلیل استفاده از برق تکفاز در اکثر ساختمان ها، پمپ های یادشده اکثرا از نوع تکفاز هستند. زیرا در اکثر مصارف خانگی، پمپ با توان های کمتر از 1 اسب بخار تا نهایتا 2 اسب بخار جوابگو خواهد بود. در ساختمان های بالای 4 طبقه که در هر طبقه بیش از 2 واحد وجود داشته باشد، ممکن است نیاز به توان های بیشتر و پمپ های سه فاز باشد. دقت داشته باشید که برای خرید انواع پمپ‌ آب خانگی ایتالیایی باید متناسب با نیازهای خود، پمپی با توان مناسب انتخاب و خریداری کنید.

پمپ آب خانگی سانتریفیوژ یا دورانی با انتقال انرژی حرکتی چرخشی تولید شده توسط یک موتور الکتریکی به انرژی هیدرودینامیک، باعث جریان آب می‌شود. از این پمپ‌ها برای تأمین آب شرب خانگی، آبیاری چمن و باغ، مزارع کوچک، پر کردن آب استخر و موارد دیگر استفاده می‌شود. پمپ آب خانگی بشقابی خود با انواع سانتریفیوژ و جابجایی مثبت عرضه می‌شود. از پمپ‌های بشقابی سانتریفیوژ برای سیالات روان با ویسکوزیته پایین استفاده می‌شود.

پمپ های آب از چند قطعه تشکیل شده اند و این قطعات در کنار هم قرار گرفته و توسط محفظه ای پوشانده می شوند. هنگام خرید الکترو پمپ و قطعی کردن انتخاب خود، بهتر است نکات زیر را دانسته و مد نظر قرار دهید.

جهت اطلاعات کامل در مورد این سوال، پیشنهاد می شود مقاله پمپ آب مناسب برای ساختمان را بخوانید.

آهنگ جدید

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما
اطلاعات منتشر شده در این سایت از طریق تکنولوژی هوش مصنوعی و بدون دخالت انسانی تولید شده‌اند و مسئولیتی در قبال صحت آنها نداریم و هیچ اشتیاقی برای استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.