کاربرد میلگرد آلیاژی آهن شهر پاسارگاد

میلگرد ST52 دارای ۰٫۲ درصد کربن، ۰٫۵۵ درصد سیلیس و ۱٫۶ درصد منگنز بوده که به آن خاصیت مقاومت در برابر خمش و خواص ارتجاعی می‌دهد. در صنایع فلزات و مقاطع فولادی، میلگردها را به دو روش ترمکس و آلیاژی تولید می کنند. بنابراین آلیاژی روشی است که برای ساخت نوع خاصی از میلگردها در نظر می گیرند. به عبارت ساده تر میلگردها به دو روش آلیاژی و غیر آلیاژی ساخته می شوند. در روش آلیاژی از فولاد آلیاژی برای تولید میلگرد ساده استفاده می کنند. برای نوع دیگر که شامل میلگرد آجدار هم می شود، از نوعی فولاد غیر آلیاژی در ساخت این مقاطع استفاده می کنند.

فولاد کم آلیاژ، هنگامی ایجاد می‌شود که درصد عناصر آلیاژی در آن کمتر از 8 درصد باشد. این نوع فولادها معمولاً دارای ویژگی‌های مکانیکی مطلوبی هستند و در کاربردهای مختلفی مانند ساختمان‌سازی، خودروسازی و صنعت ماشین‌سازی به کار می‌روند. همانطور که در این مقاله خواندیم، میلگرد آلیاژی نوعی از میلگرد است که به آن عناصر شیمیایی دیگری اضافه می‌شود تا خواص مختلفی را به دست‌آورد. میلگردهای آلیاژی انواع مختلفی دارند که به طور خلاصه در این مقاله به آن‌ها پرداختیم. کارخانه فولاد آذر گستر سدید یکی از تولیدکنندگان برتر میلگرد آلیاژی در ایران است که شما می‌توانید میلگرد مورد نظر خود را از آن تهیه کنید.

میلگرد آلیاژی ترکیبی از عناصر مختلف است که برخی از آن ها عبارتند از ترکیب کربن و آهن با عناصر کروم، نیکل، مولیبدن، منگنز، وانادیم و سیلیسیم. با توجه به میزان هر کدام از این مواد، میلگرد آلیاژی می‌تواند ویژگی‌ها و کاربردهای مختلفی داشته باشد. میلگرد یکی از محصولات فولادی است که مطابق با استانداردهای مختلف تولید می‌شود. میلگردهای ساده را از کربن و آهن می‌سازند؛ اما گاهی لازم است برای تغییر خواص و کارایی میلگرد، عناصر (شامل منگنز، بور، کروم، سیسیلیم و …  ) دیگر به آنها اضافه شود که در این حالت تحت عنوان میلگرد آلیاژی شناخته می‌شوند. میلگردهای آلیاژی با توجه به روش ساختی که دارند به دو دسته آلیاژ سازی و ترمکس تقسیم می شوند. در روش آلیاژسازی میلگرد پس از نورد گرم به آرامی سرد می شود از این رو مقاومت درون و بیرون یکسان است، میلگرد آلیاژی که با این روش تولید می شود مناسب سازه های تحت فشار، مناطق زلزله خیز و …

مهم‌ترین تفاوت میلگردهای آلیاژی با میلگردهای غیرآلیاژی را می‌توان در میزان کربن به کار رفته در آن، مقاومت در برابر خوردگی و فرآیند ذوب آن ها دانست. آلیاژهای فولاد در مقاطع مختلفی از جمله میلگرد، ورق ، تسمه و … تولید می‌شوند. کارخانه‌های فولاد آلیاژی ایران واقع در یزد، فولاد آلیاژی اسفراین و فولاد آلیاژی اصفهان تولید کننده تعدادی از این آلیاژها می‌باشند. میلگرد تولید شده از فولاد آلیاژی به جز کربن و آهن، دارای نیکل، وانادیوم مولبیدن و دیگر عناصر شیمیایی است.

چنین روشی برای همه آلیاژهای فولادی قابل استفاده نبوده و باید درصد کربن مشخصی داشته باشند. پس از آن می‌توان عملیات‌های شکل‌دهی گرم، شکل‌دهی سرد و یا آهنگری ریخته‌گری را برای رسیدن به سازه مورد نظر روی شمش انجام داد. برای تولید میلگرد  ck45 سه روش نورد گرم، نورد سرد و فرایند QST استفاده می‌شود. میلگرد های آلیاژی نه فقط بر اثر عنصر آلیاژی تغییر می‌کنند بلکه درصد عناصر به کار رفته هم در خواص آن تاثیر دارد. میلگرد هایی که بیش از 8 درصد عنصر جدید در آلیاژ آن‌ها به کار می‌رود، پر آلیاژ می‌باشند. فروش لوله آلیاژی ((بهترین قیمت))-لوله فولادی آلیاژی-لوله آلیاژی با توجه به خواص بهبود یافته دارای کاربردهای زیادی…

زمانی که رشد اقتصادی قوی باشد، معمولاً تقاضا برای فولاد بیشتر می شود که منجر به افزایش قیمت ها می شود. برعکس، در طول رکود اقتصادی یا دوره های تقاضای کم، قیمت گرد mo40 ممکن است کاهش یابد. عواملی مانند رشد تولید ناخالص داخلی، تولید صنعتی و فعالیت ساختمانی نقش بسزایی در تعیین تقاضای فولاد و به تبع قیمت آن دارند. میلگرد mo40 را می توان برای کاربردهای متنوعی که در آن به چقرمگی و مقاومت در برابر سایش بیشتر نسبت به درجات کربن کمتر نیاز است، استفاده کرد. مجموعه فولاد فنر بهلر اولین و بزرگترین وارد کننده و عرضه کننده در راستای خرید و فروش ورق های فنر خام، ورق های فولاد فنری سخت شده ( HARD)، ورق های فسفر برنز فنری، برنج های فنری و نرم در کشور مشغول به فعالیت می باشد. همچنین امکاناتی جهت تسهیل امور مشتریان محترم از جمله ؛ برش رول به رول ، رول به شیت ، برش گیوتین ، برش نواری در این مجموعه ارائه می گردد.

و دریافتیم که با ترکیب هر عنصر با میلگرد، میلگرد دارای چه ویژگی هایی میشود. قیمت میلگردهای آلیاژی بسته به نوع آن و مواد به کار رفته در آن متغیر است. همچنین قیمت آهن تاثیر مستقیمی بر روی قیمت میلگرد دارد زیرا آهن یکی از عناصر اصلی در ساخت و تولید میلگرد است. آلیاژ یا همجوشه مخلوطی از یک فلز اصلی با یک یا چند عنصر فلزی یا غیر فلزی است.

یکی از روش‌های تولید میلگرد  ck45شکل‌دهی گرم به روش نورد گرم است. پس از گرم کردن شمش تا دمای 1000 درجه سانتی‌گراد آن را وارد قفسه نورد می‌کنند. در این روش از غلتک‌هایی با چینش 4 وجهی و 8 وجهی استفاده می‌شود. در نهایت میله شکل گرفته از خروجی‌های مختلفی عبور داده می‌شود تا میلگرد ck45 در قطر مورد نیاز شکل بگیرد.

میلگرد آلیاژی

این دسته بندی به دلیل ساخت میلگرد از فولاد کم آلیاژ و فولاد با آلیاژ بالا می باشد. اما باید بدانید در حالت کلی، منظور از میلگرد ساده، میلگرد کم آلیاژ است. میلگرد آلیاژی به دلیل مقاومت بالایی که دارد امروزه در صنعت و ساخت و سازمصرف زیادی دارد. فولادهای آلیاژی در مقاطع مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند، میلگرد یکی از متداول‌ترین انواع فولاد آلیاژی است. میلگرد آلیاژی از جمله مقاطع فلزی است که با ترکیب کربن و 7 عنصر مختلف از جمله تنگستن، منگنز و نیکل به دست می‌آید.

میلگرد آلیاژی

به این ترتیب فازهای سخت در سطح قطعه تشکیل می‌شود و باعث افزایش سختی سطح قطعه می‌شود. آلیاژهای آهنی، دسته ای از آلیاژها هستند که فلز پایه در آنها آهن است. در مقابل آلیاژهای آهنی، آلیاژهای غیر آهنی قرار دارند و همانطور که از نام آن ها مشخص است فلز پایه، فلزی غیر از آهن است. یکی از کاربرد های میلگرد ها از جمله ck45 شافت هاست که در خطوط انتقال گاز و مایع فشار بالا، مخازن ذخیره‌سازی و مخازن تحت فشار مورد استفاده قرار میگیرد. اضافه کردن منگنز باعث می‌شود که بازه زمانی اجباری برای کوئینچ کردن از بین برود و میلگرد آلیاژی مستحکم شود.

میلگرد آلیاژی

آلیاژ ck45 نوعی فولاد ابزار است که بر اساس استاندارد آلمانی DIN نام گذاری شده است. ویژگی‌های منحصر به فرد فولاد کربنی  ck45 شامل مواردی چون قابلیت جوشکاری، قابلیت ماشین کاری، مقاومت به ضربه، ضریب اصطکاک خوب و مقامت به سایش می‌باشد. یکی از مهم‌ترین مواد برای ساخت بلبرینگ، فولاد آلیاژی دارای کروم است. این بلبرینگ‌ها در ساخت حلقه‌های فولادی و مانند آن کاربرد دارند. اضافه شدن فلز کبالت به میلگرد و یا فولاد باعث بالا رفتن مقاومت آن در برابر حرارت و دمای بالا می‌شود. میلگرد آلیاژی کبالت می‌تواند در دمای بالا شکل و مقاومت خود را حفظ کند.

  • از طرف دیگر، میلگرد‌های کم آلیاژ برای کاربردهایی که به انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری بیشتر نیاز دارند، مناسب هستند.
  • در واقع فولادهای سمانتاسیون به دلیل مقادیر کم کربن قابلیت سخت کاری سطحی دارند.
  • به صورت کلی در ساخت میلگرد ها از دو نوع فولاد آلیاژی و غیر آلیاژی استفاده می کنند.
  • این میلگرد دارای مقاومت بسیار خوبی هستند و می توان از آن ها در محیط های مختلفی استفاده کرد.
  • مرکزآهن یکی از بزرگترین فروشنده‌های میلگرد آلیاژی در ایران است.

وی آی پی فرصتی است تا شما بتوانید با کمترین هزینه آگهی خود را بالانشین کنید . از میلگرد۲۰ یزد  آج۴۰۰ در سازه‌هایی با کاربری تجاری و شهری که انتظار مقاومت متوسط تا سنگین از آن می‌رود کاربرد خواهد داشت. بالاترین سطح سختی متعلق به این دسته است و پرمصرف‌ترین گریدها آن شامل فولاد ۱.۳۲۵۵، ۱.۳۲۴۳ می‌شود. با توجه به نوسانات بازار، برای اطمینان از قیمت نهایی محصول، با کارشناسان تامین کالا در تماس باشید. به گزارش فولادبان، امروز چهارشنبه بیستم خرداد ماه قرار بود، ۲ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۴۹۶ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا معامله شود…

برای خرید میلگرد آلیاژی باکیفیت، کارخانه تولیدکننده میلگرد نیز مهم است. میلگردهای آلیاژی از کشورهای کره، ژاپن و اوکراین نیز به کشور وارد می‌شوند. همان‌طور که شاید برای شما هم قابل حدس زدن باشد، به غیر از قیمت آهن، وارداتی بودن میلگرد نیز بر قیمت آن تأثیرگذار است. کاربرد این محصولات با توجه به ترکیبات آنها با هم تفاوت دارد و باید هنگام خرید، مشخصات قطعات آلیاژی را به‌خوبی بررسی کنید. در ترکیبات فولاد آلیاژی از آهن، کربن، نیکل، کروم، مولیبیدن، سیلیسیم، مس، منگنز و چند ماده دیگر استفاده می‌شود که با توجه به درصد استفاده از هر کدام، کاربرد و همچنین خرید میلگرد آلیاژی متفاوت است.

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما